ドライブチェンとサスペンションの相互作用モデル
A Planar Motorcycle Model for Exploring Chain Drive - Suspension Interactions
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20044953
- 文献・情報種別
- AVEC
- 掲載ページ
- 809-814(Total 6 p)
- 発行年月
- 2004年 9月
- 出版社
- その他・不明
- 言語
- 英語
- イベント
- AVEC '04
書誌事項
カテゴリ(英) | MOTORCYCLES 翻訳 |
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著者(英) | 1) Saccon Alessandro, 2) John Hauser, 3) Ruggero Frezza |
勤務先(英) | 1) Dipartimento di Ingegneria dell’Informazione, Università di Padova, 2) Electrical and Computer Engineering, University of Colorado, Boulder, 3) Dipartimento di Ingegneria dell’Informazione, Università di Padova |
抄録 | 6つの剛体ボディから成り、ラグランジュ関数を利用した、フロントとリアのサスペンションおよびチェンドライブの二次元モーターサイクルモデルを作成した。これにより、ドライブスプロケットがその位置により加速時あるいは減速時にフレームに伝える力を変化させることを再現し、トラクションコントロールやブレーキレイアウトに利用する。 |
抄録(英) | In this paper, we present a planar motorcycle model with front and rear suspension and chain drive. The model contains six rigid bodies and is derived using a Lagrangian approach. Extra generalized coordinates are included to allow determination of the normal forces. Special care is taken in determining the dynamic effects of the chain drive, providing a method that avoids explicit inclusion of the dynamics of the drive sprocket (with negligible mass and inertia). We justify our approach for eliminating that rigid body from the system while preserving appropriate energy relationships. We describe the role of the position of the drive sprocket on the frame in changing the amount of load transfer during acceleration or braking. An interesting phenomenon is the presence of a nonminimum phase normal force response to acceleration and braking. 翻訳 |