ライダの動きとモーターサイクルのウィーブモードとの関係
Effects of Rider’s Vibration Characteristics on Motorcycle Weave Mode
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20044954
- 文献・情報種別
- AVEC
- 掲載ページ
- 815-820(Total 6 p)
- 発行年月
- 2004年 9月
- 出版社
- その他・不明
- 言語
- 英語
- イベント
- AVEC '04
書誌事項
カテゴリ(英) | MOTORCYCLES 翻訳 |
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著者(英) | 1) Yoshitaka Marumo, 2) Tsuyoshi Katayama |
勤務先(英) | 1) Japan Automobile Research Institute, 2) Japan Automobile Research Institute |
抄録 | モーターサイクルの動作に作用する力の流れを計算するエネルギーフローメソッドを利用して、ライダの動きがウィーブモードに及ぼす影響を解析した。ライダの上半身の加速度が発生する力はローリングを安定させ、フロントタイヤのサイドフォースを増長する。この結果ヨーレートに起因する横方向動作が安定し、ウィーブモード安定性が増す。 |
抄録(英) | This study uses the Energy Flow Method, which calculates the energy flow of forces acting on each motion, to analyze how a rider’s vibration characteristics affect the motorcycle weave mode. Weave mode stability is increased when a rider’s vibration characteristics are considered. The force generated by a rider’s upper body acceleration stabilizes rolling motion. Stabilization of rolling motion advances the phase of the front tire side force via the force generated by rolling acceleration in the steering motion. This phase change stabilizes lateral motion due to the force generated by yaw rate. Finally, weave mode stability is increased. 翻訳 |