トラクションコントロールシステム用ループ内ハードウェアリアルタイムシミュレーション
A Real-Time Hardware-in-the-Loop Simulation for Traction control system
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20044958
- 文献・情報種別
- AVEC
- 掲載ページ
- 839-842(Total 4 p)
- 発行年月
- 2004年 9月
- 出版社
- その他・不明
- 言語
- 英語
- イベント
- AVEC '04
書誌事項
カテゴリ(英) | TRACTION AND BRAKE CONTROL - II 翻訳 |
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著者(英) | 1) Jing Li, 2) YouDe Li, 3) Jian Zhao, 4) DaFeng Song |
勤務先(英) | 1) College of Automotive Engineering, Jilin University, 2) College of Automotive Engineering, Jilin University, 3) College of Automotive Engineering, Jilin University, 4) College of Automotive Engineering, Jilin University |
抄録 | トラクションコントロールシステムは,氷結など滑り易い路上における加速時やコーナーリング時のスピンを減じ牽引力を改善する。その制御ソフトのデバッグやアクチュエータの性能検証を行うためのリアルタイムシミュレータを開発した。これにより路上反復試験が省略できる。本システムの有効性を解析するため多くのテストが行われた。 |
抄録(英) | Traction control system is a device of reducing excessive wheel spin and improving traction, stability and controllability of vehicles when accelerating on icy, snowy, and slippery roads or during cornering maneuvers. To debug control software and validate whether actuators can act rapidly and accurately according to control command, lots of road tests are made repeatedly resulting in high cost of development. In order to shorten development cycle and cut down the cost, a real-time hardware-in-the-loop simulator was developed and a variety of tests were made to analyze traction control system in this paper. 翻訳 |