総合車両動的制御の問題に取組むための低複雑度MPCの概要
Low Complexity MPC Schemes for Integrated Vehicle Dynamics Control Problems
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20080545
- 文献・情報種別
- AVEC
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2008年 10月
- 出版社
- その他・不明
- 言語
- 英語
書誌事項
カテゴリ(英) | Integrated Control II 翻訳 |
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著者(英) | 1) P. Falcone, 2) F. Borrelli, 3) H. E. Tseng, 4) J. Asgari, 5) D. Hrovat |
勤務先(英) | 1) Chalmers Univ. of Tech., 2) U. C. Berkeley, 3) Ford Research Labs., 4) Ford Research Labs., 5) Ford Research Labs. |
抄録 | 連結ステアリングと独立ブレーキによる自律経路追従のための,低複雑度のモデル予測制御(MPC)を紹介する.縦方向力学のモデリングを改善し,最適化変数の種類を増やすことにより,以前の取組みに比べ性能を大幅に向上させた.性能向上の度合いを評価するために,シミュレーションと以前の結果の比較を行った.実験結果についても述べる. |
抄録(英) | A low complexity Model Predictive Control (MPC) approach to the problem of autonomous path following via combined steering and independent braking is presented in this paper. We start from the simpler approach in [5] and significantly improve the performance by better modeling the longitudinal dynamics and slightly increasing the number of optimization variables, i.e., the computational complexity. In order to assess the performance improvement, simulations are presented and compared against the results of the simpler approach in [5]. Moreover, experimental results are shown and discussed. 翻訳 |