アクティブステアリング,アクティブサスペンション及び電子安定性制御の統合による車両取扱いの改善
Improvements in Vehicle Handling through the Integration of Active Steering, Active Suspension and Electronic Stability Control
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20080546
- 文献・情報種別
- AVEC
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2008年 10月
- 出版社
- その他・不明
- 言語
- 英語
書誌事項
カテゴリ(英) | Integrated Control II 翻訳 |
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著者(英) | 1) C. Rengaraj, 2) A. Adgar, 3) D. A Crolla |
勤務先(英) | 1) Univ. of Sunderland, 2) Univ. of Sunderland, 3) Univ. of Sunderland |
抄録 | 詳細な非線形受動的車両運動モデルを開発し,3つの独立型車両制御システムAFS,ESC,ASをモデル化してSimulinkでシミュレート.この3つのシステム間で各種の統合化を研究,車両操舵性能改善のため,これら3つのシステムを統合した1つの新しい統合制御戦略を提案.AFS,ESC,ASは操舵性に重要なプラス効果を持つことを確認した. |
抄録(英) | Many of today's modern vehicles are 'smart' enough to sense their environments and make decisions that influence things such as handling, stability, safety and comfort. As of today, these systems are functioning in a standalone manner. Research show that the benefits of integration of these systems. This paper presents the development of an integrated control system amongst active steering, active suspension and electronic stability control. The simulation results show that this integration strategy enhance the vehicle handling stability in terms of reduction in vehicle yaw rate and sideslip angle that would not be attained in standalone manner. 翻訳 |