Reducing the Impact of Wheel-frequency Oscillations in Continuous and Hybrid ABS Strategies
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20122635
- 文献・情報種別
- AVEC
No.SA1-4
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2012年 9月
- 出版社
- その他・不明
- 言語
- 英語
- イベント
- AVEC '12
書誌事項
カテゴリ(英) | Sensors and Actuators 1 翻訳 |
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著者(英) | 1) Trong-Bien Hoang, 2) William Pasillas-Lepine, 3) Alexandre De Bernardinis |
勤務先(英) | 1) CNRS-SUPELEC-Univ., 2) CNRS-SUPELEC-Univ., 3) IFSTTAR |
抄録(英) | In this paper, a stable dynamic notch filter is presented. This filter is able to eliminate the disturbance of the wheel acceleration, even when the vehicle speed is variable. This new filter is used, in two applicative examples, to improve ABS performance. Simulations results show that our notch filter might be helpful for both continuous and hybrid ABS algorithms. 翻訳 |