Hill Ascent Descent Control for AWD Electric Vehicles
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214312
- 文献・情報種別
- その他の国際会議
No.C3.1
- 掲載ページ
- 1-5(Total 5 p)
- 発行年月
- 2021年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 英語
- イベント
- 第5回電動車両技術国際会議 EVTeC 2021【オンライン開催】
書誌事項
カテゴリ(英) | Advanced xEV Motion Control & Dynamics 翻訳 |
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著者(英) | 1) Shoto Arai |
勤務先(英) | 1) SUBARU CORPORATION |
抄録(英) | Electric vehicles (EVs) have characteristics of high torque at low rpm and quick and accurate torque control. We aimed to develop AWD EVs that take advantage of these characteristics and established Hill ascent descent control (HADeC) for front-rear independent motor EVs. The Concept of HADeC is that drivers can drive at the set vehicle speed (2~10km/h) and concentrate on operating the steering wheel without accelerator operation during HADeC driving. The function consists of the feedback control of speed and slip ratio control. Drivers can drive on rough roads (ex. Climbing gravel roads with slip and step roads) with confidence by using HADeC. 翻訳 |