ログインしてください

文献・情報検索システム

日本語

ENGLISH

ヘルプ

ログインしてください

  • 詳細情報

Residual Gas Fraction Measurement and Estimation of the CFR Octane Rating Engine Operating Under HCCI Conditions

書誌事項

カテゴリ(英)IC4 Modeling, MBD, Engine Systems and Control

翻訳

著者(英)1) Jorge Pulpeiro Gonzalez, 2) Alexander Hoth, 3) Christopher P Kolodziej, 4) Hee Je Seong
勤務先(英)1) Argonne National Laboratory, 2) Argonne National Laboratory, 3) Argonne National Laboratory, 4) Argonne National Laboratory
抄録(英)The autoignition chemistry of fuels depends on the pressure, temperature, and time history that the fuel-air mixture experiences during the compression stroke. While piezoelectric pressure transducers offer excellent means of pressure measurement, temperature measurements are not commonly available and must be estimated. Even if the pressure and temperature at the intake and exhaust ports are measured, the residual gas fraction (RGF) within the combustion chamber requires estimation and greatly impacts the temperature of the fresh charge at intake valve closing. This work replaced the standard D1 Detonation Pickup of a CFR engine with a rapid sampling valve to allow for in-cylinder gas sampling at defined crank-angle times during the compression stroke. The extracted cylinder contents were captured in an emissions sample bag and its composition was subsequently analyzed in an AVL i60 emissions bench. Carbon dioxide levels beyond atmospheric concentration directly identified the existing RGF within the combustion chamber during the compression stroke. The CFR engine was operated under homogeneous charge compression ignition using iso-octane/n-heptane Primary Reference Fuels with seven blends of 0-100% iso-octane to measure the RGF as a function of compression ratio over a range from 6:1 to 17.5:1. Furthermore, a modified compressed air intake manifold enabled evaluation of intake pressure and intake temperature effects on the RGF. The measurements were shown to compare correctly with expected trends as a function of compression ratio and clearance volume. A model was developed to successfully estimate the RGF of a fresh charge based on intake and exhaust pressures and temperatures, as well as the compression ratio. This model showed significantly improved correlations over literature RGF models, such as simple geometric compression ratio models based on clearance volume and displacement.

翻訳

検索について

閉じる

検索ボックスの使い方

検索条件は最大5件まで入力可能です。検索ボックスの数は右側の「+」「−」ボタンで増減させることができます。
一つの検索ボックス内に、複数の語句をスペース(全角/半角)区切りで入力した場合、入力した語句の“すべてを含む”データが検索されます(AND検索)。
例)X(スペース)Y →「XかつY(を含む)」

「AND」「OR」プルダウンの使い方

「AND」を指定すると、前後の検索ボックスに入力された語句の“双方を含む”データが検索されます。また、「OR」を指定すると、前後の検索ボックスに入力された語句の“いずれかを含む”データが検索されます。
例)X AND Y →「XかつY(を含む)」  X OR Z →「XまたはZ(を含む)」
AND検索とOR検索が混在する場合は、OR検索が優先されます。
例)X AND Y OR Z → X AND (Y OR Z)
AND検索と複数のOR検索が混在する場合も、OR検索が優先されます。
例)W AND X OR Y OR Z → W AND (X OR Y OR Z)

検索フィルタの使い方

検索結果の件数が多すぎる場合など、さらに絞り込みしたいときに「検索フィルタ」を使います。各項目にチェックを入れると、その項目が含まれるデータのみに検索結果が絞り込まれます。
各項目後ろの「()」内の数字は、その項目が含まれるデータの件数です。

検索のコツ

著者名で検索するときは、「自動車 太郎」のように、姓名をスペースで区切って入力してください。