クランクシャフト材質判別装置の導入・立上げ
Introduction and Start-up of Crank Shaft Material Judgment Device
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- 文献・情報種別
- いすゞ技報
No.133
- 掲載ページ
- 108-111(Total 4 p)
- 発行年月
- 2021年 11月
- 出版社
- その他・不明
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 論文 |
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カテゴリ(英) | Technical Papers and Explanation 翻訳 |
著者 | 1) 福 和寿 |
著者(英) | 1) Kazuhisa Fuku |
勤務先 | 1) いすゞ |
勤務先(英) | 1) ISUZU |
抄録 | 近年、産業用エンジンにおいても、世界各国で排出ガスの規制強化が進められている。欧州では世界に先だってStageV 排出ガス規制が2019 年1 月から施行された。いすゞ自動車では、規制への準拠及び、OEM先の要求である出力アップを採用し、排気量2.2 L の産業用エンジン4LE2X を開発した。エンジン構成部品の1 つであるクランクシャフトは、出力アップに伴う耐久性確保のため、従前機から材質変更を行った。よって、同形状で材質のみが異なる従前品と新規部品が並行生産となった。本報告では、鍛造工程における出荷保証として、自動材質判別装置を導入した事例を紹介する。今回、材料の成分値から直接的に判別するXRF 法を採用し、検証を行った。結果、自動材質判別機構を確立し、装置としてインライン化導入を達成した。 |
抄録(英) | In recent years, stricter emission regulations have been enforced in the world for industrial engines. The most advanced regulations came into January 2019 in Europe which are called as EU StageV. Isuzu Motors has developed the industrial engine 4LE2X with a displacement of 2.2 L by adopting regulatory compliance and increased output.Crank Shaft which is one of engine components,for securing durability due to increased output, the material changes from previous machine was employed.In this report, we will introduce an example of introducing an automatic material discrimination process as a shipping guarantee in the forging process.This time, we adopted the XRF method, which directly discriminates from the component values of the material, and verified it. As a result, we established an automatic material discrimination mechanism and achieved the introduction of in-line as a device. 翻訳 |