大型トラック用ファイナルギヤのDUPLEX 歯面研削工法の量産へ向けて
Mass Production Technology for DUPLEX Tooth Grinding Method of Final Gear for Heavy duty Truck
- 提供方法
- 他サイトにて提供・販売
- 入手方法の確認はこちら
- 文献・情報種別
- いすゞ技報
No.133
- 掲載ページ
- 119-124(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 11月
- 出版社
- その他・不明
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 論文 |
---|---|
カテゴリ(英) | Technical Papers and Explanation 翻訳 |
著者 | 1) 鶴岡 文夫, 2) 迫口 雄三, 3) 安孫子 直樹 |
著者(英) | 1) Fumio Tsuruoka, 2) Yuuzou Sakoguchi, 3) Naoki Abiko |
勤務先 | 1) いすゞ, 2) いすゞ, 3) いすゞ |
勤務先(英) | 1) ISUZU, 2) ISUZU, 3) ISUZU |
抄録 | 大型トラック用最終減速機の減速ギヤ(ファイナルギヤ)は、多くがフェイスミルと呼ばれる工法で加工されている。設備老代を機にファイナルギヤの工法を疲労強度・静粛性・生産性に優れるDUPLEX 歯研削工法を採用する。本稿ではその概要と工法設定について紹介する。 |
抄録(英) | Most of the reduction gears (final gears) of final drive unit for heavy trucks are processed by a method called a face mill. Taking advantage of the old age of equipment,the final gear construction method will be the DUPLEX tooth grinding method, which has excellent fatigue strength, quietness, and productivity. This report introduces the outline and construction method setting.v 翻訳 |