ハスラー(MR92S, MR52S)の車体開発
The Body Development of“HUSTLER”(MR92S, MR52S)
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- 文献・情報種別
- Suzuki Technical Review
No.47
- 掲載ページ
- 71-80(Total 10 p)
- 発行年月
- 2021年 3月
- 出版社
- その他・不明
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 論文 |
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カテゴリ(英) | Technical Papers and Explanation 翻訳 |
著者 | 1) 鈴木 輝士, 2) 原田 誠司, 3) 西村 晃, 4) 岸野 清広, 5) 山口 陽一郎 |
著者(英) | 1) Terushi Suzuki, 2) Seiji Harada, 3) Akira Nishimura, 4) Kiyohiro Kishino, 5) Yoichiro Yamaguchi |
勤務先 | 1) スズキ, 2) スズキ, 3) スズキ, 4) スズキ, 5) スズキ |
勤務先(英) | 1) SUZUKI, 2) SUZUKI, 3) SUZUKI, 4) SUZUKI, 5) SUZUKI |
抄録 | ハスラーは2014年1月に軽クロスオーバーという新ジャンルを開拓し、2020年1月にフルモデルチェンジを行った。二代目ハスラー(MR92S, MR52S)では「もっと遊べる!もっとワクワク! ! もっとアクティブな軽クロスオーバー」を商品コンセプトに、タフなイメージの演出と室内空間拡大のため水平基調でスクエアなエクステリアを具現化し、車両パッケージおよび視界の向上を実現した。この新意匠と相反する強度、剛性、NV、空力などの各性能を両立させた車体開発で行ったさまざまな取組みを紹介する。 |
抄録(英) | “HUSTLER” pioneered a new category,mini‒sized crossover in January 2014 and carried out a full model change in January 2020.Based on the product concept of “You can play more!MORE EXCITED!! More Active Mini-sized Crossover”the second HUSTLER (MR92S,MR52S) embodied horizontal line based and square exterior to create a tough image and expand the interior space, and improved the vehicle packaging and visibility. This paper introduces various approaches to the development of a car body which has the inconsistent performances with this new design, such asstrength, rigidity, NV, and aerodynamic. 翻訳 |