新型1.2L直列4気筒ガソリンエンジン「K12D」の開発
Development of“K12D”1.2L Gasoline Engine
- 提供方法
- 他サイトにて提供・販売
- 入手方法の確認はこちら
- 文献・情報種別
- Suzuki Technical Review
No.47
- 掲載ページ
- 81-85(Total 5 p)
- 発行年月
- 2021年 3月
- 出版社
- その他・不明
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 論文 |
---|---|
カテゴリ(英) | Technical Papers and Explanation 翻訳 |
著者 | 1) 上水 孝徳, 2) 本間 雄太, 3) 神崎 真吾, 4) 杉内 陽平, 5) 伊賀 達成 |
著者(英) | 1) Takanori Uemizu, 2) Yuta Homma, 3) Shingo Kanzaki, 4) Yohei Sugiuchi, 5) Tatsunari Iga |
勤務先 | 1) スズキ, 2) スズキ, 3) スズキ, 4) スズキ, 5) スズキ |
勤務先(英) | 1) SUZUKI, 2) SUZUKI, 3) SUZUKI, 4) SUZUKI, 5) SUZUKI |
抄録 | 新開発1.2L直列4気筒ガソリンエンジン「K12D」について紹介する。今までの自然吸気エンジンで培ったエンジン技術を進化させることに加え、新たに燃費改善を目的とした電動デバイスを採用することで、同排気量でトップクラスの燃費性能を実現した。また、環境性能についてもEURO6d注1)に対応した。 |
抄録(英) | We introduce K12D, a newly developed 1.2L inline fourcylinder gasoline engine.Weachieved the highest level of fuel efficiency among the vehicles with the engines of same displacement by enhancing our engine technology acquired through the development of NA PFI engine and employing electric devices for improving fuel efficiency. In addition,the environmental performance of this engine meet with EURO6d. 翻訳 |