ハスラー/ワゴンRに搭載した新型CVTの紹介
Introduction of New Continuously Variable Transmission of “Hustler/ Wagon R”
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- 文献・情報種別
- Suzuki Technical Review
No.47
- 掲載ページ
- 86-90(Total 5 p)
- 発行年月
- 2021年 3月
- 出版社
- その他・不明
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 論文 |
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カテゴリ(英) | Technical Papers and Explanation 翻訳 |
著者 | 1) 鈴木 秀生 |
著者(英) | 1) Hideo Suzuki |
勤務先 | 1) スズキ |
勤務先(英) | 1) SUZUKI |
抄録 | 軽自動車に特化したシンプルな構造を採用することで軽量化とロストルクの低減による燃費向上を狙った新型CVTを2020年1月発売ハスラー(MR92S、MR52S)、2019年12月発売ワゴンR(MH55S、MH95S)に採用した。新型CVTは、先代ハスラーで採用した副変速機構を廃止し、軽量化と変速ショックのないスムーズな走りを実現した。また、スズキ初となる「2系統吐出オイルポンプ」採用など、ロストルクの低減により燃費向上に貢献した。 |
抄録(英) | The new CVT aiming at improving fuel efficiency by reducing weight and loss torque by adopting a simple structure specialized for minivehicles, has been adoptedin Hustler and Wagon R.In the new CVT, a layshaft transmission mechanism adopted in the previous Hustler was abolished, resulting in lighter weight and smooth running without gear shift shock.In addition, a dual-system discharge oil pump, the first adopting by SUZUKI Motor Corporation, and the reduction of loss torque have contributed to improved fuel efficiency. 翻訳 |