新型「Hayabusa」(GSX1300R)の企画、デザイン
Planning and Design of the New “Hayabusa” (GSX1300R)
- 提供方法
- 他サイトにて提供・販売
- 入手方法の確認はこちら
- 文献・情報種別
- Suzuki Technical Review
No.47
- 掲載ページ
- 91-101(Total 11 p)
- 発行年月
- 2021年 3月
- 出版社
- その他・不明
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 論文 |
---|---|
カテゴリ(英) | Technical Papers and Explanation 翻訳 |
著者 | 1) 寺田 覚, 2) 中堀 徒嗣, 3) 粕谷 賢一, 4) 小川 和孝, 5) 川口 健, 6) 髙野 拓美 |
著者(英) | 1) Satoru Terada, 2) Tadatsugu Nakahori, 3) Kenichi Kasuya, 4) Kazutaka Ogaw, 5) Takeshi Kawaguchi, 6) Takumi Takano |
勤務先 | 1) スズキ, 2) スズキ, 3) スズキ, 4) スズキ, 5) スズキ, 6) スズキ |
勤務先(英) | 1) SUZUKI, 2) SUZUKI, 3) SUZUKI, 4) SUZUKI, 5) SUZUKI, 6) SUZUKI |
抄録 | Hayabusaは1999年に初代、2007年に二代目が発売され、アルティメットスポーツ注1)として圧倒的な動力性能、常用域の乗りやすさ、独自性の高いデザインが評価されてきた。三代目にあたる新型「Hayabusa」(GSX1300R)は、今の時代に合ったアルティメットスポーツの形を考えながら開発を進め、歴代Hayabusaの長所を引き継ぎ、各種電子制御の採用やデザインの一新を行った(図1)。本稿では、新型「Hayabusa」の企画とデザインの狙いと特徴について紹介する。 |
抄録(英) | The first generation Hayabusa was released in 1999,and the 2nd generation Hayabusa was released in 2007,and it has been evaluated as an ultimate sport for its outstanding power performance, ease of use and unique design.The 3rd generation new “Hayabusa” was developed considering the concept of Ultimate Sports updated for fitting the current,and adopted various electronic controls and renewed design while inheriting the merits of successive Hayabusa.This paper introduces the planner’s and designer’s objectives and features of the new“Hayabusa” 翻訳 |