SUBARU コネクテッド自動運転の研究
Research and Development of Next Generation Connected Automous Vehicle
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- 文献・情報種別
- スバル技報
No.48
- 掲載ページ
- 140-145(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 11月
- 出版社
- その他・不明
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 論文 |
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カテゴリ(英) | Technical Papers and Explanation 翻訳 |
著者 | 1) 小山 哉, 2) 長谷川 悠, 3) 山口 史人, 4) 溝口 雅人, 5) 長谷川 悠 |
著者(英) | 1) OYAMA Hajime, 2) HASEGAWA Yu, 3) YAMAGUCHI Fumihito, 4) MIZOGUCHI Masato, 5) HASEGAWA Yu |
勤務先 | 1) スバル, 2) スバル, 3) スバル, 4) スバル, 5) スバル |
勤務先(英) | 1) SUBARU, 2) SUBARU, 3) SUBARU, 4) SUBARU, 5) SUBARU |
抄録 | 次世代のレベル3、レベル4 の自動運転実現に向け、特性の異なるセンサにより「継続性」と「冗長性」を持った自動運転試験台車を製作した。さらにコネクテッドによりこれら特性を強化するとともに、車両とサーバを低遅延ネットワークで結び、サーバによる管制制御アルゴリズムを構築。車載センサでは難しい合流区間でのスムースな合流自動運転制御をシミュレーションで検証した。 |
抄録(英) | For the realization of next-generation Level 3 and Level 4 autonomous driving,we have developed an autonomous driving test vehicle with“continuity”and“redundancy”using sensors with different characteristics. Furthermore, by strengthening these characteristics with“Connected”,we have developed a server-based vehicle control algorithm that connects the vehicle and the server with a low-latencynetwork. Using HIL Simulator, we verified the smooth merging automatic driving control in the merging section, which is difficult with the in-vehicle sensor. 翻訳 |