日米における夜間横断中の歩行者死亡事故の実態
Characteristics of Night-Time Pedestrian Fatalities Occurring while Crossing the Road in Japan and the U.S.
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- 文献・情報種別
- スバル技報
No.48
- 掲載ページ
- 157-162(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 11月
- 出版社
- その他・不明
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 論文 |
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カテゴリ(英) | Technical Papers and Explanation 翻訳 |
著者 | 1) 江島 晋, 2) 後藤 司, 3) 山本 健太郎, 4) KEON Timothy |
著者(英) | 1) EJIMA Susumu, 2) GOTO Tsukasa, 3) YAMAMOTO Kentaro, 4) KEON Timothy |
勤務先 | 1) スバル, 2) スバル, 3) スバル, 4) ノース アメリカ スバル |
勤務先(英) | 1) SUBARU, 2) SUBARU, 3) SUBARU, 4) North America Subaru |
抄録 | 日米における夜間横断中の歩行者死亡事故の実態について分析した。近年、 歩行者の死亡事故が課題になっており、夜間横断中の歩行者と直進している四輪乗用車との死亡事故の割合が高いことがわかっている。特に歩行者事故における頭部外傷は致死率も高く、車両との衝突箇所を詳細に分析することは歩行者保護の観点からも重要である。本研究では、国内と米国における代表的な交通事故例詳細データベースを基に受傷状況について分析した。また、日米の地域差による受傷形態の違いについても比較することを行った。日米における歩行者事故における特徴を分析し、歩行者死亡事故を低減するための効果的な対策について報告する。 |
抄録(英) | The object of this study is to understand the actual conditions of night-time pedestrian fatalities in Japan and the United States. Recently, the most common pedestrian fatalities occurred at night while crossing the road. Particularly, head injuries have high fatality rates, and it is essential to analyze the impactareas on vehicle bodies in detail from the perspective of pedestrian protection. In this study, two databases of typical traffic accidents were analyzed to investigate the injury outcomes. Also, regional differences of injury patterns were investigated. This paper describes the characteristic of pedestrian fatalities and the effective countermeasures to improve safety. 翻訳 |