BEV のバッテリーを使い切る技術
Maximizing Battery Performance for BEVs
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- 文献・情報種別
- マツダ技報
No.38
- 掲載ページ
- 32-37(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 12月
- 出版社
- その他・不明
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 論文 |
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カテゴリ(英) | Technical Papers and Explanation 翻訳 |
著者 | 1) 橋坂 明, 2) 若山 敬平, 3) 江角 圭太郎, 4) 田中 健治, 5) 塚本 直樹, 6) 岡田 光平 |
著者(英) | 1) Akira Hashizaka, 2) Norihira Wakayama, 3) Keitaro Ezumi, 4) Kenji Tanaka, 5) Naoki Tsukamoto, 6) Kohei Okada |
勤務先 | 1) マツダ, 2) マツダ, 3) マツダ, 4) マツダ, 5) マツダ, 6) マツダ |
勤務先(英) | 1) MAZDA, 2) MAZDA, 3) MAZDA, 4) MAZDA, 5) MAZDA, 6) MAZDA |
抄録 | 一般的に,BEV 用の駆動用バッテリーの入出力可能電力は温度や充電状態に大きく依存するため,駆動用モーターの出力や回生発電量が減少し,走りの魅力や航続可能距離に影響が出る。MX 30 EV MODEL では,「入出力可能電力を余すことなく使う」,「入出力可能電力を安定させる」,「入出力可能電力が低い状態を補う」の3つの観点で,厳しい温度・充電状態でもバッテリーのポテンシャルを可能な限り使うための要素技術群を開発した。これにより,マツダが目指す人馬一体の走りと,実用的な航続可能距離を確保することができた。本稿では,MX 30 EV MODEL の電気駆動システムの紹介とともに,この要素技術群である「バッテリーを使い切る技術」について解説する。 |
抄録(英) | The inputtable and outputtable power of batteries for BEVs, in general, largely depends on the temperature and charging state; therefore, output power of drive motor and input power of regeneration may decrease, which a ects driving performance and cruising range. We have developed elemental technologies to use up potential performance of batteries as much as possible even in sever temperature and charging state through the MX 30 EV Model. The technologies were developed from the three perspectives of “using up inputtble and outputtable power”, “stabilizing inputtble and outputtable power” and “compensating for the low power state”. As a result, the technologies contribute to Mazda’s concept of “Jinba Ittai” and the practical cruising range of the MX 30 EV Model. We explain, in this paper, the electric drive system of the MX 30 EV Model and the elemental technologies, “Maximizing Battery Performance for BEVs”. 翻訳 |