燃料電池バスSORAによる自動運転実証
Field Operational Tests of Automated Driving Using the Sora Fuel Cell Electric Bus
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- 文献・情報種別
- トヨタ・テクニカル・レビュー
No.67
- 掲載ページ
- 6-10(Total 5 p)
- 発行年月
- 2022年 2月
- 出版社
- その他・不明
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 論文 |
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カテゴリ(英) | Technical Papers and Explanation 翻訳 |
著者 | 1) 香川 卓也 |
著者(英) | 1) Takuya Kagawa |
勤務先 | 1) トヨタ自動車 |
勤務先(英) | 1) Toyota Motor |
抄録 | 戦略的イノベーション創造プログラム(SIP)第2 期の東京臨海部における自動運転実証実験に,日本初の量産型燃料電池バスSORA をベースに,日野自動車株式会社様と共同で開発した自動運転バスにて参加した.信号・バス専用レーン等のインフラと連携し,磁気マーカーによる自車位置推定・自動加減速・自動操舵・周辺環境認識等による自動運転走行を羽田空港周辺の公道にて実施し,自動運転技術を適用した将来の公道での路線系バスサービスの社会実装に向けた知見を得ることができた. |
抄録(英) | Toyota participated in the automated driving field operational tests (FOTs) carried out in the Tokyo waterfront area as part of phase 2 of the Cross-Ministerial Strategic Innovation Promotion Program (SIP) using an automated bus, which was jointly developed by Hino Motors, Ltd. and based on the Sora, Japan's first mass-produced fuel cell electric bus. These automated driving tests were carried out on public roads in the area around Haneda Airport and involved coordination with infrastructure such as traffic signals and bus lanes, localization technology using magnetic markers, automated acceleration, deceleration and steering, detection of the surrounding traffic environment, and so on. A wide range of knowledge was obtained with regard to the future social implementation of fixed-route bus services on public roads using automated driving. 翻訳 |