PHEV 参加型の個人間(P2P)電力取引システムの開発
Development of Peer-to-Peer Energy Trading System Including Plug-in Hybrid Electric Vehicles
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- 文献・情報種別
- トヨタ・テクニカル・レビュー
No.67
- 掲載ページ
- 58-64(Total 7 p)
- 発行年月
- 2022年 2月
- 出版社
- その他・不明
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 論文 |
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カテゴリ(英) | Technical Papers and Explanation 翻訳 |
著者 | 1) 小幡 一輝 , 2) 工藤 由貴 , 3) 菊池 智志 , 4) 木暮 宏光 , 5) 木村 和峰 |
著者(英) | 1) Kazuki Obata, 2) Yuki Kudo, 3) Satoshi Kikuchi, 4) Hiromitsu Kigure, 5) Kazutaka Kimura |
勤務先 | 1) トヨタ自動車, 2) トヨタ自動車, 3) トヨタ自動車, 4) トヨタ自動車, 5) トヨタ自動車 |
勤務先(英) | 1) Toyota Motor, 2) Toyota Motor, 3) Toyota Motor, 4) Toyota Motor, 5) Toyota Motor |
抄録 | 本研究では,電動車も参加する個人間(P2P)電力取引システムを開発,再生可能エネルギー(再エネ)の効率的活用を目指す.環境に配慮したエネルギー利用が求められるなか,増加する余剰再エネ電力を電動車や家庭の蓄電池を活用し,自律的に需給調整できるシステムが有用であると考える.電動車と家庭,事業所が参加した実証実験にて,本システムの経済性,再エネ活用率を検証した. |
抄録(英) | The aims of this research are to develop a peer-to-peer (P2P) enegy trading system that allows the participation of electrified vehicles and to make more efficient use of renewable energy. A system that can store surplus power generated from renewable energy in electrified vehicle and home batteries, and autonomously adjust supply and demand is seen as an effective way of helping to meet the growing need for environmentally conscious energy usage. The economic potential and renewable energy utilization rate of the developed system were verified through demonstration tests that included the participation of electrified vehicles, homes, and businesses. 翻訳 |