エネルギーシステムから見る燃料電池自動車の性能分析
Well-to-wheel Analysis of Fuel Cell Vehicles from Energy System Perspectives
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20204498
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.74 No.10
- 掲載ページ
- 86-92(Total 7 p)
- 発行年月
- 2020年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | ホットトピックス |
---|---|
カテゴリ(英) | Hot Topics 翻訳 |
著者 | 1) 中田 俊彦 |
著者(英) | 1) Toshihiko Nakata |
勤務先 | 1) 東北大学大学院 |
抄録 | 燃料電池自動車の価値を理解するには,水素燃料供給と自動車走行時の統合評価が重要となる.Well-to-tankの水素供給特性とFCVのWell-to-wheelの走行特性のインベントリ分析の結果,FCVの普及にはグリーン電力を利用するCO2フリー水素の利用が前提となること,総所有コストからみると,車両価格の低減が必要となることが明らかになった. |
抄録(英) | Fuel cell vehicles are expected to be a key actor for coming hydrogen society in Japan. However, because of diff erent source of fuel hydrogen, there remains uncertainty of the real value of FCVs. A question arises of what is benefi t of introducing FCVs compared with other passenger vehicles such as HEVs and EVs. This study investigates the characteristics of FCVs in Well-to-wheels using inventory analysis. Analytical results indicate that FCVs have an important benefi t of reducing carbon emissions provided carbon free hydrogen fuel by green electricity derived electrolysis. In the total cost of ownership, price of FCVs is the dominant expenditure, which suggest the secure of FCV’s cost reduction. 翻訳 |