国際標準言語を用いたEV車キャビン熱モデルの開発
Development of Electric Vehicle Cabin Thermal Model by Using International Standard Language
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214224
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.75 No.4
- 掲載ページ
- 82-88(Total 7 p)
- 発行年月
- 2021年 4月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | ホットトピックス |
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カテゴリ(英) | Hot Topics 翻訳 |
著者 | 1) 齊藤 恒洋, 2) 田中 寛之, 3) 辻 公壽, 4) 米津 豊作 |
著者(英) | 1) Tsunehiro Saito, 2) Hiroyuki Tanaka, 3) Kimitoshi Tsuji, 4) Hosaku Yonetsu |
勤務先 | 1) AGC, 2) 三菱自動車工業, 3) デジタルツインズ, 4) AGC |
抄録 | 本研究では, EV車の冬季暖房使用時の航続距離低下をテーマに,モデル流通による協業開発に取り組んだ.国際標準言語VHDL-AMSを用いて,EV車両モデルをOEM にて作成,さらにキャビン熱モデルをサプライヤーにて作成し,暖房使用時の航続距離への影響を協業で作成した両モデルの統合により検討した. |
抄録(英) | In this research, we worked on collaborative development through model distribution with the theme of reducing cruising range of EV when using winter heating air-conditioning. Using the international standard language VHDL-AMS, EV powertrain model was created by OEM, cabin thermal model was created by supplier, and effects on cruising range when using heating air-conditioning were investigated by integrating the two models created in collaboration. 翻訳 |