MaaS による地域課題解決を目指して MONET Technologiesの取組み
Aiming to Solve the Social Issues in Japan by “MaaS”(Mobility as a Service)─Activities of MONET Technologies Inc.
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214542
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.75 No.7
- 掲載ページ
- 48-52(Total 5 p)
- 発行年月
- 2021年 7月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | モビリティが実現する地域社会づくり |
---|---|
カテゴリ(英) | Developing a Mobility to Create a Future Community 翻訳 |
著者 | 1) 村田 晋平 |
著者(英) | 1) Shimpei Murata |
勤務先 | 1) MONET Technologies |
抄録 | 昨今、日本では、少子高齢化や移動弱者(例:買い物困難者、医療アクセス困難者など)の増加による公共交通の衰退など、様々な社会課題が存在している。ソフトバンクとトヨタにより設立され、その後自動車メーカー7社を株主として加えたMONET Technologiesは、日本における社会課題を、MaaSの推進により解決しようと取り組んでいる。本稿では、MONETの会社ビジョン、MaaSの取り組み事例、さらにMaaSに関する法制度面での期待について述べる。 |
抄録(英) | Recently, Japan has some social issues like decline of public transportation due to declining birthrate and aging population, and increase of weak people against traffic(e.g. limited access to shops and doctors), etc. MONET which is the joint venture among Softbank, Toyota and other 7 automobile manufacturers is now trying to solve such social issues in Japan by MaaS. This paper introduces MONET’s corporate vision, example MaaS projects, and expectation of deregulation for realizing MaaS. 翻訳 |