機械式巻線切替モータ駆動システム
Mechanical-winding-changeover Motor Drive System
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214962
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.75 No.12
- 掲載ページ
- 46-52(Total 7 p)
- 発行年月
- 2021年 12月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | E V の航続距離拡大技術 |
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カテゴリ(英) | Range Extension Technologies for EV 翻訳 |
著者 | 1) 高橋 暁史, 2) 杉本 愼治, 3) 西濱 和雄, 4) 隅田 悟士, 5) 谷口 峻 |
著者(英) | 1) Akeshi Takahashi, 2) Shinji Sugimoto, 3) Kazuo Nishihama, 4) Satoshi Sumita, 5) Shun Taniguchi |
勤務先 | 1) 日立製作所, 2) 日立製作所, 3) 日立製作所, 4) 日立製作所, 5) 日立製作所 |
抄録 | 機械式巻線切替システムの小形化手法を構築するとともに,駆動中においても接点アークが生じない切替動作原理を確立した。低速域でモータ巻線を直列接続に切り替えて相電流を低減することでインバータ損失を抑制できるため,電費がJC08モードにおいて最大で10%,WLTCモードにおいて6%改善する見込みを得た。 |
抄録(英) | This report presents a mechanical winding-changeover system to improve energy consumption of traction motors for automobiles. We have adopted multi contacts to downsize the winding-changeover device and also established the operation principle which does not occur any contact arc, where the switching timing is controlled so that the motor internal voltage is constantly below the inverter DC voltage. Energy loss will be reduced by 6% at JC08 mode and by 2% at WLTC mode because of the improvement of system efficiency due to winding changeover. 翻訳 |