都内の自動車アイドリング苦情の現状と課題
Investigation of Automobile Idling Complaints in Tokyo
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214970
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.75 No.12
- 掲載ページ
- 100-105(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 12月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | ホットトピックス |
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カテゴリ(英) | Hot Topics 翻訳 |
著者 | 1) 門屋 真希子 |
著者(英) | 1) Makiko Kadoya |
勤務先 | 1) 東京都環境局 |
抄録 | 自動車のアイドリングにより騒音及び悪臭による複合的な公害を発生させるため、東京都では条例で自動車運転手の義務付けしている。近年苦情は増加傾向を示し、2020年はCVID-19の影響も受けより増加した。改善に向けて発生場所、時間及び業種を整理し、交通量、荷待ち時間や建築動向に関する統計から改善に向けた方法を検討した。 |
抄録(英) | Since idling of automobiles causes complex pollution due to air pollution, noise and foul odors, the Tokyo Metropolitan Government requires automobile drivers by ordinance. The number of complaints has been increasing in recent years, but in 2020 it increased due to the influence of COVID-19. For improvement, we organized the place of occurrence, time and industry, and examined the method for improvement from the statistical results on traffic volume, cargo waiting time and building trends. 翻訳 |