e─モビリティ:歯車創成研削の新たな挑戦
e-Mobility: New challenges in generating grinding of gears
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20224102
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.76 No.2
- 掲載ページ
- 42-47(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 2月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | CASEで変革する日本のものづくり |
---|---|
カテゴリ(英) | Japanese Manufacturing Reformed in CASE 翻訳 |
著者 | 1) 永塚 拓己 |
著者(英) | 1) Takumi Nagatsuka |
勤務先 | 1) リープヘル・ジャパン |
抄録 | 一般的に、Mixed Reality技術を使用したエンジニアリングの例は数多くあります。ただし、残念ながらカスタマーサービス技術分野での使用例はほとんどありません。トヨタは現在、ディーラーでのMixed Reality技術の活用を実証しています。本解説で、取り組み事例、結果、留意点について説明します。 |
抄録(英) | Production system of automobiles is required more flexibility, less development time and more energy and cost efficiency by customers' expectation for wider variations, changing regional and global regulations, and emerging new technologies. To overcome these hurdles, it is crucial to utilize simulations with digital twins of products, production system and performance, standardized controllers and their libraries for machines, automated guided vehicles and robots, and virtual commissioning to eliminate cut-and-try in the real world. This article introduces the new final assembly line of Porsche and technologies having enabled it. 翻訳 |