快適な車両に向けた動揺病モデリング研究
Modeling Study of Motion Sickness toward Comfortable Vehicles
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20224141
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.76 No.3
- 掲載ページ
- 12-18(Total 7 p)
- 発行年月
- 2022年 3月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 車をもっと快適に |
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カテゴリ(英) | Make Your Car More Comfortable 翻訳 |
著者 | 1) 和田 隆広 |
著者(英) | 1) Takahiro Wada |
勤務先 | 1) 奈良先端科学技術大学院大学 |
抄録 | 乗り心地の良い自動車に向けた開発が長年行われ、乗り心地に対する理解が深められている。自動運転車両の導入、電動化などの様々な変化に伴い、その理解の幅も広がりつつある。乗り心地を構成する要素は多岐にわたるが、本稿ではそのうち動揺病に着目し、動揺病の計算モデリング研究の動向を著者らの成果を中心に紹介する。 |
抄録(英) | Understanding of the true nature of “ride quality” of passenger vehicles has been deepened through development of comfortable vehicles that has been carried out for many years. With the introduction of self-driving vehicles, the introduction of visual media into vehicles, and the electrification of vehicles, the range of understanding is expanding. There are various factors that determine the ride quality. Among them, in this paper, I focus on motion sickness and introduce the trends of computational modeling research on motion sickness, focusing on the results of the authors. 翻訳 |