経済安全保障の車載電池事業と日本の課題
Automotive Battery Business as Economic Security and Japanese Issues
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20224325
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.76 No.6
- 掲載ページ
- 28-35(Total 8 p)
- 発行年月
- 2022年 6月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | EVコンポーネント技術の進化 |
---|---|
カテゴリ(英) | Evolution of EV Component Technology 翻訳 |
著者 | 1) 佐藤 登 |
著者(英) | 1) Noboru Sato |
勤務先 | 1) 名古屋大学 |
抄録 | 車載電池事業はグローバル競争が活発になっているだけでなく、経済安全保障という政治色の濃い産業へと変遷を遂げている。明治時代から世界の最先端を走ってきた日本の電池産業であるが、2010年以降は韓国、中国勢の追い上げにより、事業規模では後塵を拝している。電池業界の課題解決に向けた対応が急がれる。 |
抄録(英) | Battery business for automobile electrification is not only actively competing globally, but has also transformed into a political industry called economic security. Japan's battery industry has been at the forefront of the world since the Meiji era, but since 2010, it has been behind the ground in the scale of its business due to the catch-up of South Korea and China. There is an urgent need to respond to solving problems in the battery industry in Japan. 翻訳 |