主機用モータ・インバータの高性能化と高機能化
Future development in Traction Motor and Inverter for EV/HV
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20224327
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.76 No.6
- 掲載ページ
- 46-53(Total 8 p)
- 発行年月
- 2022年 6月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | EVコンポーネント技術の進化 |
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カテゴリ(英) | Evolution of EV Component Technology 翻訳 |
著者 | 1) 赤津 観 |
著者(英) | 1) Kan Akatsu |
勤務先 | 1) 横浜国立大学 |
抄録 | 電気自動車(EV)およびハイブリット車(HV)用主機用モータはここ20年で著しい発展をしており, 設計技術と生産技術の向上、および永久磁石や電磁鋼板の性能向上によりトルク密度で2倍以上、出力密度で3倍以上の性能向上を果たしている。近年ではモータ・インバータの大容量化のニーズから、さらなる出力密度向上と効率向上が要求されており、あらゆる分野での技術革新が進んでいる。本稿では近未来のモータ・インバータ技術として重要となるであろう5つの技術をとりあげ、その内容について開発事例2例を交えて紹介する。 |
抄録(英) | Traction Motors for electric vehicles (EVs) and hybrid vehicles (HVs) have made remarkable progress in the last 20 years, the torque density has been double and the output power density has been improved more than 3 times due to improvements in design and production technologies, and improvements in the performance of permanent magnets and electrical steel sheets. In recent years, due to the demand for larger capacities of motors and inverters, further improvement in output power density and efficiency has been required, and technological innovation is progressing. In this paper, we will pick up five technologies that will be important as motor / inverter technologies in the near future, and introduce their contents with two development examples. 翻訳 |