「空飛ぶクルマ」は私たちの幸福(ウェルビーイング)に資する移動手段となることができるのか?
Can UAM(Urban Air Mobility)Become a Transportation that Contributes to our Well-Being?
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20224556
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.76 No.10
- 掲載ページ
- 44-54(Total 1 p)
- 発行年月
- 2022年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 未来社会を共創する自動車技術 |
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カテゴリ(英) | Automotive Technology to Co-Create the Future Society 翻訳 |
著者 | 1) 小島 立 |
著者(英) | 1) Ryu Kojima |
勤務先 | 1) 九州大学大学院 |
抄録 | 「空飛ぶクルマ」の社会実装においては、より高頻度・高密度の利用を視野に入れた社会受容性に関する根本的検討が不足している。「倫理的・法制度的・社会的課題(ELSI)」および「責任ある研究とイノベーション(RRI)」に基づく検討を通じて初めて、空飛ぶクルマは私たちの幸福(ウェルビーイング)に資する移動手段となる。 |
抄録(英) | Social implementation of UAM (Urban Air Mobility) is accelerating. Currently, however, there is a lack of fundamental examination of social institutional design and social acceptability where UAM is used more frequently and densely. For UAM to be accepted as a mode of transportation that contributes to our well-being, it is essential to consider various complex issues such as low energy load, realization of smart mobility services, and the construction of infrastructure that is essential for smooth operation. These issues should be fundamentally examined from the perspective of “Ethical, Legal, and Social issues (ELSI)” and “Responsible Research and Innovation (RRI)”. 翻訳 |