エンジン実動時におけるクランクシャフト挙動が及ぼすシリンダブロックの振動特性と油膜形成との関連性
Relationship between Cylinder Block Vibration Characteristics caused by Crankshaft Vibration and Oil Film
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20224559
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.76 No.10
- 掲載ページ
- 68-73(Total 1 p)
- 発行年月
- 2022年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | ホットトピックス |
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カテゴリ(英) | Hot Topics 翻訳 |
著者 | 1) 犬飼 祐輔, 2) 梶木 悠一朗 |
著者(英) | 1) Yusuke Inukai , 2) Yuichiro Kajiki |
勤務先 | 1) 大豊工業, 2) 大豊工業 |
抄録 | 計算と実計測により自動車用エンジンのクランクシャフト挙動により引き起こされるシリンダブロック振動を調査した.その結果,シリンダブロック振動とクランクシャフトの移動加速度には相関があることがわかった.この相関性は油膜厚さで整理でき,油膜厚さが閾値を下回るとシリンダブロックに励起される. |
抄録(英) | A vibration of the cylinder block caused by crankshaft behavior related to automotive engine is investigated by experiments and calculations.The vibration acceleration of the cylinder block is strongly correlated with the moving acceleration of the crankshaft.This correlation can be evaluated by the oil film thickness,and it is found that the cylinder block vibration is excited when the oil film thickness reaches below a threshold value. 翻訳 |