CO2ニュートラルハイブリッドパワートレイン向けの高効率エンジンの実現に向けて
High efficiency engine development for realizing CO2 neutral hybrid powertrains
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20224645
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.76 No.12
- 掲載ページ
- 72-80(Total 1 p)
- 発行年月
- 2022年 12月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | カーボンニュートラルに貢献する内燃機関 |
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カテゴリ(英) | ICE contributes to carbon neutrality 翻訳 |
著者 | 1) 青木 仁孝, 2) Thomas Arnold, 3) Dr.Jan Böhme,, 4) Matthias Krause,, 5) Dr.Mirko Leesch |
著者(英) | 1) Masataka Aoki, 2) Thomas Arnold, 3) Dr.Jan Böhme,, 4) Matthias Krause,, 5) Dr.Mirko Leesch |
勤務先 | 1) IAV GmbH, 2) IAV GmbH, 3) IAV GmbH, 4) IAV GmbH, 5) IAV GmbH |
勤務先(英) | 1) IAV GmbH, 2) IAV GmbH, 3) IAV GmbH, 4) IAV GmbH, 5) IAV GmbH |
抄録 | IAVは将来のハイブリッドのCO2排出ネットゼロ達成を見据えた高効率エンジンを開発しました。このエンジンは新しい冷却手法により、エンジンの冷却自由度を増やし、カムやクランクの軸受変更、高EGR導入、暖機挙動の最適化にてフリクションを最小化した結果、エンジンマップ広範囲で正味熱効率が42%以上、最高44.2%を達成しました。 |
抄録(英) | From future hybrid powertrain requirements, IAV developed an engine run on CO2-neutral fuel with highest efficiency. This engine uses a new demand-based cooling approach depending on operation and the approach offers new degrees of freedom for engine component cooling. Additionally, bearings in cam and crank trains, high EGR compatibility and warm-up optimization have been implemented for minimizing engine frictions. With these results, the brake thermal efficiency of developed engine is over 42% in wide range of engine map and the peak brake thermal efficiency reaches approximately 44.2%. This good efficiencies lead to archive net zero CO2 emissions using ICE. 翻訳 |