多重連結車両の安定制御と車線維持性能へ及ぼすその影響
Stability Control of Multi-Articulated Vehicles and Its Effect on Lane-Keeping Performance
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20234456
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.77 No.9
- 掲載ページ
- 66-71(Total 6 p)
- 発行年月
- 2023年 9月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 進化する車両制御技術 |
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カテゴリ(英) | Evolving Vehicle Dynamic Control Technology 翻訳 |
著者 | 1) 丸茂 喜高, 2) 風間 恵介, 3) 青木 章 |
著者(英) | 1) Yoshitaka Marumo, 2) Keisuke Kazama, 3) Akira Aoki |
勤務先 | 1) 日本大学, 2) 日本大学, 3) 元日本大学 |
抄録 | 本稿では、我が国のトラック輸送を取り巻く現状と、それを支える連結車両の種類、特徴および安定性について述べる。多重連結車両に対して、トレーラ輪を操舵する安定制御を適用することで、ドライバの操縦モデルも含めた閉ループ系シミュレーションにより、車線維持性能が向上する結果について紹介する。 |
抄録(英) | The present manuscript describes the current situation surrounding truck transportation in Japan and the types, characteristics, and stability of articulated vehicles that support it. The manuscript introduces the result of improving lane-keeping performance by applying stability control that steers the trailer wheels to a multi-articulated vehicle through a closed-loop system simulation including the driver model. 翻訳 |