合成燃料利用効率向上につながる廃熱有効活用・早期暖機のための熱マネジメント技術開発
R&D of Thermal Management Technologies ─Advanced Warming and Effective Use of Exhaust Heat for Highly Efficient Utilization of Synthetic Fuels
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20244239
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.78 No.4
- 掲載ページ
- 4-10(Total 7 p)
- 発行年月
- 2024年 4月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | カーボンニュートラルに資する熱・流体技術 |
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カテゴリ(英) | Thermofluid Technology Contributes to Carbon Neutrality 翻訳 |
著者 | 1) 成毛 政貴, 2) 太田 道広, 3) 劉 醇一, 4) 田中 勝之, 5) 染矢 聡 |
著者(英) | 1) Masataka Naruke, 2) Michihiro Ohta, 3) Junichi Ryu, 4) Katsuyuki Tanaka, 5) Satoshi Someya |
勤務先 | 1) 日本自動車研究所, 2) 産業技術総合研究所, 3) 千葉大学大学院, 4) 日本大学, 5) 産業技術総合研究所 |
抄録 | 合成燃料利用のHEVにおいて50%の熱効率を目指して実施している,低温動作・高速応答性の化学蓄熱材料,乗用車へ搭載可能な超小型軽量ORC,高効率・軽量・高堅牢性熱電発電材料の開発状況と,これらの車載時の燃費改善効果に関するシミュレーション結果について紹介した. |
抄録(英) | Our R&D team aims to achieve a high thermal efficiency of more than 50% for hybrid vehicles that use synthetic fuels.We are developing hemical thermal storage materials that can be used at relatively low temperatures and have a high time response, a compact Organic Rankin Cycle generator, and lightweight, highly efficient, and robust thermoelectric generation materials. In the article, we introduced these R&D and simulation results of the fuel consumption improvement effect of these devices for vehicle installation. 翻訳 |