BEVの航続距離拡大を実現するためのヒートポンプ用吸放熱器
Absorber/Radiator in Heat Pump System for Realizing Range Expansion of BEV
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20244246
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.78 No.4
- 掲載ページ
- 50-56(Total 7 p)
- 発行年月
- 2024年 4月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | カーボンニュートラルに資する熱・流体技術 |
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カテゴリ(英) | Thermofluid Technology Contributes to Carbon Neutrality 翻訳 |
著者 | 1) 高橋 大輔, 2) 武藤 健, 3) 浅野 太一 |
著者(英) | 1) Daisuke Takahashi, 2) Ken Muto, 3) Taichi Asano |
勤務先 | 1) デンソー, 2) デンソー, 3) デンソー |
抄録 | バッテリー電気自動車は航続距離を確保するためにバッテリー消費量を減らす必要がある.冬季は,外気から熱を吸収するヒートポンプシステムを使用し,暖房時の電池消費を抑えているが,外気の熱を吸収する際、熱交換器に発生する霜による効率低下の問題がある.今回,車両の排熱を利用した除霜を実現する熱輸送・除霜排水機能を有する熱交換器を開発したため,紹介する. |
抄録(英) | Battery Electric Vehicle needs to reduce battery consumption to secure driving range. In winter, a Heat pump system which absorb heat from ambient air is used for reducing battery consumption in the cabin heating. However, it has a problem of reduce efficiency due to frost formation of the heat exchanger that absorbs the heat of the ambient air. This time, we have developed a heat exchanger with heat transport and defrost drainage functions that realizes defrosting utilize waste heat of the vehicle. 翻訳 |