薄鋼板の延性亀裂発生特性評価手法
Method for Evaluating the Ductile Crack Initiation Properties of Steel Sheet
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20244248
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.78 No.4
- 掲載ページ
- 62-68(Total 7 p)
- 発行年月
- 2024年 4月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | ホットトピックス |
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カテゴリ(英) | Hot Topics 翻訳 |
著者 | 1) 畑本 麻斗, 2) 島貫 広志 |
著者(英) | 1) Asato Hatamoto, 2) Shimanuki Hiroshi |
勤務先 | 1) 日本製鉄株式会社, 2) 日本製鉄株式会社 |
抄録 | 自動車衝突事故が発生すると、部材が大きく変形し、複雑な応力状態下で延性破壊する事がある。本稿では引張およびせん断応力状態下における材料内部からの延性き裂の発生・進展挙動を明確に区分する試験片を用いて、金属材料の延性き裂発生特性を評価する手法を紹介する。 |
抄録(英) | During collisions, automobile parts may incur ductile fracture under complex stress conditions. Herein, we introduce a test method for evaluating the initiation behavior of internal ductile cracks in metals under tensile and shear stress conditions. The applicability of the developed specimen to the evaluation of ductile crack initiation condition was discussed based on the results of tensile fracture tests and finite element analyses. 翻訳 |