コネクテッド・データを活用した実路走行大型車SCR の水熱劣化度推定
Estimation of Hydrothermal Aging of SCR Catalysts for Heavy-Duty Vehicles Using Connected Data
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- 文献番号
- 20214128
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.2
- 掲載ページ
- 232-237(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 3月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 本谷 綾子, 2) 岡 耕平, 3) 柴田 慶子, 4) 榎 和広, 5) 石川 直也 |
著者(英) | 1) Ayako Honya, 2) Kohei Oka, 3) Keiko Shibata, 4) Kazuhiro Enoki, 5) Naoya Ishikawa |
勤務先 | 1) いすゞ中央研究所, 2) いすゞ中央研究所, 3) いすゞ中央研究所, 4) いすゞ中央研究所, 5) いすゞ中央研究所 |
抄録 | 実使用環境での大型車搭載SCRの水熱劣化状態を推定するために,コネクテッド・データと既報の劣化モデルを用いてユーザー車両群のSCR水熱劣化度を数値化した.さらに,ユーザー車両4台のSCRの触媒性能を評価した.これらの評価から,調査対象車両群のSCR水熱劣化度は,劣化基準品よりもはるかに低いと推定された. |
抄録(英) | In order to estimate the hydrothermal aging of SCR catalysts for heavy-duty vehicles used in real driving conditions, we quantified SCR hydrothermal aging of user vehicles by using connected data and a previously reported hydrothermal aging simulation model. In addition, we collected SCR catalysts from four user vehicles, and evaluated their NOx purification performance. From these evaluations, it was estimated that the hydrothermal aging degree of SCR catalysts installed in the user vehicles were much lower than that of the reference sample for aging. 翻訳 |