NO2添加の低温酸化・着火遅れに与える影響についての化学反応論的研究(第2報)
Chemical Kinetics Study About the Effect of NO2 Addition on Low Temperature Oxidation and Ignition Delay (Second Report)
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- 文献番号
- 20214134
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.2
- 掲載ページ
- 269-274(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 3月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 葛 晰遥, 2) 三好 明, 3) 大野 諒平, 4) 原田 雄司 |
著者(英) | 1) Xiyao Ge, 2) Akira Miyoshi, 3) Ryohei Ono, 4) Yuji Harada |
勤務先 | 1) 広島大学, 2) 広島大学, 3) マツダ, 4) マツダ |
抄録 | NOxは燃料の自着火時期を促進する効果をもつことが知られている.NOxは添加濃度,雰囲気温度の違いによって進角効果が変化する特徴を有する.本研究では,NOx添加の着火遅れへの影響を表現可能な反応機構の構築を目的とし,NOxと炭化水素起因の中間生成物との素反応に着目し検討を行った. |
抄録(英) | Controlling the knocking is essential for achieving high compression ratio and high thermal efficiency of internal combustion engines. Previous studies have shown that NO/NO2 present in EGR affects autoignition. However, the mechanism has not been fully understood. In this study, kinetics and role of elementary reactions of NO and NO2 and fuel-derived intermediate products were investigated. 翻訳 |