市場の実操作を考慮したドライバビリティ評価プロセスの開発
Development of Drivability Evaluation Process Which Considers the Customer’s Actual Operation
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- 文献番号
- 20214140
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.2
- 掲載ページ
- 305-310(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 3月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 技術論文 |
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カテゴリ(英) | TechnicalPaper 翻訳 |
著者 | 1) 尾越 敦貴, 2) 石崎 啓祐, 3) 水谷 健介 |
著者(英) | 1) Azuki Ogoshi, 2) Keisuke Ishizaki, 3) Kensuke Mizutani |
勤務先 | 1) トヨタ自動車, 2) トヨタ自動車, 3) トヨタ自動車 |
抄録 | 車の基本性能の1つにドライバビリティ(以下、ドラビリ)がある。一般的なドラビリ評価は計測の簡易さ等の観点から一定のペダル操作で評価する。しかし、実際の運転者は認知・判断・操作に基づく複雑な操作を行っている。そこで市場の実操作を再現するドライバーモデルを新規開発し、ドラビリ評価の精度向上を図った。 |
抄録(英) | Drivability is one of vehicle’s core performances. The standard evaluation method considers constant pedal operation, but the actual customer behavior is more complex based on his Cognition, Planning and Action. This paper reports a new evaluation process using a driver model which accounts for the customer’s actual operation. 翻訳 |