重量貨物車のディーゼル微粒子捕集フィルター(DPF)再生時における排出ガス挙動等の把握
Understanding of Exhaust Gas Behavior, etc. during Regeneration of Diesel Particulate Filter (DPF) for Heavy-duty Vehicles
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- 文献番号
- 20214154
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.2
- 掲載ページ
- 395-400(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 3月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 山本 敏朗, 2) 鈴木 央一, 3) 柴﨑 勇一 |
著者(英) | 1) Toshiro Yamamoto, 2) Hisakazu Suzuki, 3) Yuichi Shibasaki |
勤務先 | 1) 自動車技術総合機構 交通安全環境研究所, 2) 自動車技術総合機構 交通安全環境研究所, 3) 自動車技術総合機構 交通安全環境研究所 |
抄録 | ディーゼル排気中のPMを捕集するディーゼル微粒子捕集フィルター(DPF)は、目詰まり防止にPMを燃焼し除去する再生処理が必要となる。このとき、燃料増量によりDPFを高温状態にするため、燃費の悪化や後段SCR触媒の熱劣化が懸念される。本研究では、実路走行時の再生頻度、再生時の排出ガス挙動等を調査した。 |
抄録(英) | The diesel particulate filter (DPF) that collects PM in diesel exhaust requires a regeneration process that burns and removes PM to prevent clogging. At this process, since the DPF is brought to a high temperature state by the fuel increase, there is concern about deterioration of fuel consumption and thermal degradation of the rear-stage SCR catalyst. In this study, we investigated the regeneration frequency during actual road driving, the behavior of exhaust gas during regeneration, and the fuel increase. Furthermore, to study the thermal degradation of the SCR catalyst, the amount of heat added to the catalyst was estimated. 翻訳 |