SIエンジンの熱効率向上に向けた点火放電特性に関する研究(第2報)
A Study of Spark Discharge Characteristic for Improving the Thermal Efficiency of SI Engine (Second Report)
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- 文献番号
- 20214193
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.2
- 掲載ページ
- 438-443(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 3月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 船戸 一平, 2) 松原 直義, 3) 横尾 望, 4) 土井 香, 5) 木下 翔太, 6) 坂井 洋志, 7) 中田 浩一 |
著者(英) | 1) Ippei Funato, 2) Naoyoshi Matsubara, 3) Nozomi Yokoo, 4) Kaori Doi, 5) Shota Kinoshita, 6) Hiroyuki Sakai, 7) Koichi Nakata |
勤務先 | 1) トヨタ自動車,デンソー, 2) トヨタ自動車, 3) トヨタ自動車, 4) デンソー, 5) SOKEN, 6) トヨタ自動車, 7) トヨタ自動車 |
抄録 | 自動車のCO2排出量削減には電動化と併せて内燃機関の熱効率向上が必須であり、過給リーンエンジンの研究が進められている。リーン燃焼の改善には点火着火現象の解明が重要であることから、本研究では点火における放電経路の長さの履歴に着目し、着火性に与える影響を詳細に解析した。 |
抄録(英) | To correspond with CO2 reduction from the automobile, in conjunction with electrification, improving the thermal efficiency of ICE are crucial and lean boosted SI engine is being studied. However, the combustion limitation is one of the issues for this technology, therefore it is important to clarify the spark ignition mechanism. In this study the discharge path length history is analyzed to reveal the influence on ignition duration. 翻訳 |