「等高線法」を用いた車両運動性能の解析(第1報)
Analysis of Vehicle Dynamic Characteristics with “Contour-Method” (First Report)
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- 文献番号
- 20214196
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.2
- 掲載ページ
- 456-461(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 3月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 毛利 宏, 2) 小山 陸, 3) 湯原 隆博, 4) 菅沢 深 |
著者(英) | 1) Hiroshi Mouri, 2) Riku Koyama, 3) Takahiro Yuhara, 4) Fukashi Sugasawa |
勤務先 | 1) 東京農工大学, 2) 東京農工大学, 3) 東京農工大学, 4) 東京農工大学 |
抄録 | 車両の定常特性,過渡特性を決める状態変化率の場をタイヤ特性から求める方法を「等高線法」として提案する.操舵の影響等を等高線の平行移動で調べることができ,線形,非線形領域を問わず,1つの簡単な図で車両運動性能の全体像を見通しよく把握することが可能になる.第1報では,その背景となる考え方について記す. |
抄録(英) | In the improvement of vehicle dynamic performance, an essential understanding of vehicle characteristics is required. A single simulation can only give results under a single condition. If we want to know the state of a point that is slightly off from that condition, we must repeat trial and error. Such an approach is not enough to know the nature of the whole vehicle performance. The "Contour method" is developed as a method to see through the entire vehicle dynamic characteristics. According to this method, it is possible to understand the steady-state characteristics and transient characteristics with simple operations regardless of the linear and nonlinear regions. In this paper, we describe the theory underlying this method. 翻訳 |