耐疲労性を向上させたエンジン用軸受の開発
Development of Engine Bearings with High Fatigue Resistance
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- 文献番号
- 20214236
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.3
- 掲載ページ
- 542-547(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 技術論文 |
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カテゴリ(英) | TechnicalPaper 翻訳 |
著者 | 1) 児玉 勇人, 2) 杉谷 浩規, 3) 須賀 茂幸, 4) 神谷 周 |
著者(英) | 1) Hayato Kodama, 2) Hironori Sugitani, 3) Shigeyuki Suga, 4) Shu Kamiya |
勤務先 | 1) 大豊工業, 2) 大豊工業, 3) 大豊工業, 4) 大豊工業 |
抄録 | 近年の環境規制・燃費規制に対し,ディーゼルエンジンでは高出力化と高筒内圧化が進められている.軸受としては,鋼裏金と銅合金から成る2層軸受上に,軟質オーバレイを設けた3層構造の軸受が主に使用されているが,オーバレイの耐疲労性が課題となっている.本研究では耐疲労性に優れたエンジン用軸受について報告する. |
抄録(英) | Cylinder pressure of diesel engines are getting higher, and engine bearings are required to have improved fatigue resistance. Recently, to change to lead-free bearing, bearings with three layer, which are bismuth overlay and copper alloy lining on the back steel, started to be applied. To improve the fatigue resistance of bismuth overlay, the overlay is reinforced by alloying with Sb. The fatigue resistance is superior to conventional material. In order to improve the fatigue resistance of lining, solid solution strengthening components of Cu such as Sn, Ni are selected as the additive components. Developed lining shows 45% higher fatigue strength compared with conventional lining. 翻訳 |