モデル活用によるパワートレインシステム開発の効率化 (第2報)
Efficient Powertrain System Development by Model Application (Second Report)
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- 文献番号
- 20214238
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.3
- 掲載ページ
- 554-560(Total 7 p)
- 発行年月
- 2021年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 技術論文 |
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カテゴリ(英) | TechnicalPaper 翻訳 |
著者 | 1) 今枝 宗矩, 2) 野村 佳洋, 3) 髙橋 毅, 4) 大町 孝之, 5) 栗原 浩一, 6) 津田 陽一, 7) 佐々木 浩祐 |
著者(英) | 1) Munenori Imaeda, 2) Yoshihiro Nomura, 3) Tsuyoshi Takahashi, 4) Takayuki Omachi, 5) Hirokazu Kurihara, 6) Yoichi Tsuda, 7) Kosuke Sasaki |
勤務先 | 1) トヨタ自動車, 2) 豊田中央研究所, 3) トヨタ自動車, 4) トヨタ自動車, 5) トヨタ自動車, 6) トヨタ自動車, 7) トヨタ自動車 |
抄録 | 従来からエンジンシステム構築にエンジンモデルを活用してきた.今回,そのモデルに対しエアパス・燃焼の詳細モデル化と,適合に則した同定を実施し,ベンチ適合の多くを机上で可能とした.開発の中での実践的なモデル運用・モデル化手法・適合への適用精度について,今回実現できたことと将来への課題を報告する. |
抄録(英) | We have been using engine models for engine system development. Almost all engine testbed calibrations can be simulated through detailed modeling of air path and combustion and tuning of specific parameters. A practical application of engine model in development process, methodologies of engine modeling and accuracies of model based calibrations will be reported. 翻訳 |