逆デルタ噴射率ディーゼル燃焼の燃焼観察
Observations of Inversed-delta Fuel Injection Rate Diesel Combustion
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- 文献番号
- 20214239
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.3
- 掲載ページ
- 561-567(Total 7 p)
- 発行年月
- 2021年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 佐々木 洋士, 2) 鵜澤 拓生, 3) 相澤 哲哉, 4) 嶋田 泰三 |
著者(英) | 1) Hiroshi Sasaki, 2) Takumi Uzawa, 3) Tetsuya Aizawa, 4) Taizo Shimada |
勤務先 | 1) 元千葉工業大学, 2) 千葉工業大学大学院, 3) 明治大学, 4) 明治大学 |
抄録 | ピエゾアクチュエータによる針弁直動型の燃料噴射装置を試作して逆デルタ型燃料噴射率を実現し,定容容器を使用して逆デルタ型燃料噴射率におけるディーゼル燃焼の燃焼観察を行った.燃料噴射率を逆デルタ型にすると,噴射期間後半において火炎は噴口に向かって進行するようになり,輝炎が速やかに消滅することがわかった. |
抄録(英) | The characteristics of diesel fuel spray are very important for diesel ignition and combustion process affecting significantly on engine performance and exhaust emissions. In this study, using the constant volume vessel, which can simulate the gas temperature and pressure at the time of the fuel injection in the direct injection diesel engine, and a high-speed video camera, the observations of diesel fuel spray and combustion process have been made. In the experiments, the injection system having a direct-acting piezo-actuator was used to get arbitrary injection rate profiles which cannot be realized with conventional injection system. This paper reports the effects of fuel injection rate on the diesel combustion. Especially, the study focused on the inversed-delta injection rate. 翻訳 |