湿式多板クラッチの高回転における引き摺りトルク上昇の検討
Study of Increase in Drag Torque at High Rotational Speed of Wet Multi-plate Clutch
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- 文献番号
- 20214240
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.3
- 掲載ページ
- 568-573(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 胡本 博史, 2) 為貝 仁志, 3) 曽利 僚, 4) 甲斐出 忠良, 5) 前川 耕太 |
著者(英) | 1) Hirofumi Ebisumoto, 2) Hitoshi Tamegai, 3) Tsukasa Sori, 4) Tadayoshi Kaide, 5) Kota Maekawa |
勤務先 | 1) マツダ, 2) マツダ, 3) マツダ, 4) マツダ, 5) マツダ |
抄録 | A/Tのクラッチ開放時における引き摺りトルクを低減することで燃費向上が可能である。トルクを低減するには板間距離を大きくすることが有効であるが、板開距離は多板間の油流れの相対関係で変動する為に複雑であり検討事例が少ない。今回、板間の圧力による板間距離変動とそれによる引き摺りトルク変動を定量化できるモデルを構築したので報告する。 |
抄録(英) | Fuel efficiency of vehicle can be improved by reducing the drag torque when the A/T clutch is disengaged. To increase the distance between the plates can reduce the drag torque, but the plate distance is a complicated phenomenon that depend on the relationship of the oil flow between multiple plates. Due to its complexity, there are few cases of studying the distance between plates. In this report, we study the fluctuation of the plate distance and drag torque, due to the pressure between the plates, and create a mathematical model of this phenomenon. 翻訳 |