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駆動系の共振発生時の回転加加速度符号に着目したタイヤスリップ開始判定

Tire-Slip Start Detection Using Sign of Rotation Jerk on Occurring Resonance of Automotive Drivetrains

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カテゴリ研究論文
カテゴリ(英)ResearchPaper

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著者1) 前田 健太, 2) 緒方 健人, 3) 髙橋 絢也, 4) 湧井 力, 5) 三本菅 紘和, 6) 野々村 重幸
著者(英)1) Kenta Maeda, 2) Takehito Ogata, 3) Junya Takahashi, 4) Chikara Wakui, 5) Hirokazu Sambonsuge, 6) Shigeyuki Nonomura
勤務先1) 日立製作所, 2) 日立製作所, 3) 日立製作所, 4) 日立オートモティブシステムズ, 5) 日立オートモティブシステムズ, 6) 日立オートモティブシステムズ
抄録駆動力をドライブシャフトによりタイヤに伝達する自動車において,既報では駆動力変化時に発生する共振の周波数変化に基づきタイヤスリップを判定する手法を報告した。本講演では,スリップ判定の早期化を目標として,共振発生時の回転加加速度の符号に着目した新たなタイヤスリップ判定手法について報告する。
抄録(英)This paper proposes a slip detection method for inverters of a BEV (Battery Electric Vehicle), which drives a vehicle by one traction motor with a differential gear and driveshafts. It is observed that the sign (positive/negative) of motor rotation jerk differs when tire slip happens. Based on this phenomenon, the proposed slip detection method determines the start of tire slip when motor rotation jerk of a while after oscillation occurs is positive values dominantly. According to vehicle dynamics simulation, it is verified that the method can detect slip start after actual slip occurs earlier than the former slip detection method.

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