潜在的な事故危険場面通過時の走行速度適正化に向けた視覚情報提供の効果評価
Evaluation of Visual Informative Assistance for Driving Speed Adjustment through Potentially Danger Situation
- 提供方法
- 他サイトにて提供・販売
- 入手方法の確認はこちら
- 文献番号
- 20214246
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.3
- 掲載ページ
- 608-614(Total 7 p)
- 発行年月
- 2021年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
---|---|
カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 山口 伊織, 2) 北島 創, 3) 安部 原也, 4) 中村 弘毅 |
著者(英) | 1) Iori Yamaguchi, 2) Sou Kitajima, 3) Genya Abe, 4) Hiroki Nakamura |
勤務先 | 1) 日本自動車研究所, 2) 日本自動車研究所, 3) 日本自動車研究所, 4) 日本自動車研究所 |
抄録 | 歩行者等の飛び出しが予測される場面において,必ずしもドライバが事故防止に必要となる十分な減速を行っているとは限らない.本研究では,このような潜在的な事故危険場面を通過する際の走行速度適正化に向け,視覚情報をドライバに呈示するシステムを拡張現実実験車に設定し,その効果評価を実験的に行った. |
抄録(英) | Drivers does not always make sufficient deceleration for accident prevention when they pass through potentially danger situation, such as a road with blind spot where a pedestrian may rush into the road. In this study, we set up a system that assists a driver with visual information for appropriate driving speed adjustment through potentially danger situation, and evaluated its effect through a test track experiment using an augmented reality vehicle. 翻訳 |