多領域燃焼モデルによる内部EGR率分布変動がサイクル変動に与える影響解析
An Analysis on Cycle-by-cycle Variations by Fluctuated Internal EGR Distribution using a Multi-zone Combustion Model
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- 文献番号
- 20214259
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.3
- 掲載ページ
- 665-670(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 菊池 開, 2) 北田 泰造, 3) 井上 欣也, 4) 飯塚 捷, 5) 朝倉 遼太, 6) 田中 大, 7) 平石 文昭 |
著者(英) | 1) Kai Kikuchi, 2) Taizo Kitada, 3) Yoshiya Inoue, 4) Sho Iizuka, 5) Ryota Asakura, 6) Dai Tanaka, 7) Fumiaki Hiraishi |
勤務先 | 1) 三菱自動車工業, 2) 三菱自動車工業, 3) 三菱自動車工業, 4) 三菱自動車工業, 5) 三菱自動車工業, 6) 三菱自動車工業, 7) 三菱自動車工業 |
抄録 | 乱数を使って筒内に発生する乱れに変動を与える方法により,ガソリン燃焼のサイクル変動をシミュレーションできるようになったが,内部EGR率や筒内のEGR率分布の変動もサイクル変動に影響を及ぼすと考えられる.そこで,多領域燃焼モデルを使い筒内のEGR率分布に変動を与えてサイクル変動に及ぼす影響を調べた. |
抄録(英) | Our turbulent combustion model had provided turbulence distributions in a cylinder using random digits, and it was able to simulate combustion cycle-by-cycle variations in gasoline engines. However, fluctuations of the EGR ratio and the internal EGR distribution were not able to be calculated. So a multi-zone combustion model has been developed to deal with them. This calculation model makes us know how the fuel distribution in a cylinder effects the cycle-by-cycle variations. From this calculation results, it can be understood that the fluctuations of the EGR ratio and the internal EGR distribution do not have significant effect on the cycle-by-cycle variations. Some calculation results and the details of the multi-zone combustion model are shown here. 翻訳 |