自動車スイッチ操作感の感性評価と物理特性の関係
Relationship Between Kansei Evaluation and Physical Characteristics of Automotive Switches
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- 文献番号
- 20214431
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.4
- 掲載ページ
- 794-799(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 7月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 平尾 章成, 2) 五十嵐 智貴, 3) 中島 洋幸 |
著者(英) | 1) Akinari Hirao, 2) Tomotaka Igarashi, 3) Hiroyuki Nakajima |
勤務先 | 1) 日産自動車, 2) 日産自動車, 3) 日産自動車 |
抄録 | 車両においては,操作形態の異なるスイッチが数多く配置されている.これらのスイッチで高品質な操作感を実現するため,操作形態の異なるプッシュ・ダイヤル・プルの3種類のタイプのスイッチについて,操作感の構成要素と物理特性について,感性評価から求めた.さらに,操作感の知覚メカニズムについて考察した. |
抄録(英) | In a vehicle, many switches having different operation modes are located around the cockpit. In order to realize a high-quality operation feeling with these switches, we evaluated the operation feeling of three types of switches, push, dial, and pull, which have different operation modes, and determined the optimum switch physical characteristics. Regarding these, we consider the difference in operation and characteristics. 翻訳 |