堆積スートの酸化がDiesel Particulate Filter流路内Wallアッシュの粒子径と空隙率へ及ぼす影響
The Effects of Soot Oxidation on Wall Ash Particle Diameter and Porosity in a Channel of a Diesel Particulate Filter
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- 文献番号
- 20214587
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.4
- 掲載ページ
- 851-856(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 7月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 宮原 哲順, 2) 松永 尭明, 3) 福間 隆雄, 4) 草鹿 仁, 5) 松野 真由美, 6) 北村 高明 |
著者(英) | 1) Akikazu Miyahara, 2) Takaaki Matsunaga, 3) Takao Fukuma, 4) Jin Kusaka, 5) Mayumi Matsuno, 6) Takaaki Kitamura |
勤務先 | 1) 早稲田大学大学院, 2) 早稲田大学大学院, 3) 早稲田大学, 4) 早稲田大学, 5) 日本自動車研究所, 6) 日本自動車研究所 |
抄録 | 強制再生運転時のDPF流路内ろ過壁上でのウォールアッシュ形成を模擬した装置を構築した. 構築した装置を用いて強制再生時のスート燃焼が,DPF流路内アッシュの粒子成長と空隙形成,透過率へどのような影響を及ぼすかについて,実験的に解析し,モデル化を検討したので報告する. |
抄録(英) | In this work, the effects of soot oxidation on wall ash properties, i.e. ash particle diameter and wall ash porosity were investigated using the Diesel Particulate Generator. In addition, experimental device was created to simulate the wall ash formation during the active regeneration in a channel of a Diesel Particulate filter. Based on these experimental results, the effects of soot oxidation on wall ash particle diameter and wall ash porosity were modeled. 翻訳 |